Uczniowie szkół podstawowych
Oferta na rok szkolny 2024/25
1. „Trening efektywnego uczenia się"
Adresaci programu: Uczniowie klasy: IV – V, VI – VII szkoły podstawowej
Opis programu: Warsztaty z metod skutecznego uczenia, ćwiczenia na poprawę pamięci i koncentracji, przedstawienie wybranych mnemotechnik, poznanie metody mapy myśli.
Cel: poznanie skutecznych sposobów uczenia, poprawa pamięci i koncentracji.
Osoba prowadząca: Jacek Krukowski (psycholog)
Informacje praktyczne:
Zapisy w sekretariacie poradni lub telefonicznie.
Terminy:
26.10.24 w godzinach 8:00-12:00 dla klas IV – V (rekrutacja do 19.10.2024 r)
23.11.24 w godzinach 8:00-12:00 dla klas VI – VII (rekrutacja do 15.11.2024r.)
14.12.24 w godzinach 8:00-12:00 dla klas IV – V (rekrutacja do 07.12.2024 r.)
18.01.2025 w godzinach 8:00-12:00 dla klas VI – VII (rekrutacja do 11.01.2025 r.)
O zakwalifikowaniu na warsztaty telefonicznie poinformuje osoba prowadząca.
2. "Wesoła matematyka" - warsztaty dla dzieci klas 2–3 z trudnościami w nauce matematyki, którzy przejawiają niedojrzałość do uczenia się matematyki w zakresie myślenia operacyjnego
Adresaci programu: Uczniowie klas III uczestniczący w badaniu przesiewowym, reprezentujący niski poziom myślenia operacyjnego.
Opis programu: Celem warsztatów jest rozwijanie umiejętności matematycznych i operacyjnego myślenia ważnego w rozumieniu oraz nauce matematyki. Na zajęciach będzie usprawniane myślenie operacyjne, myślenie przyczynowo-skutkowe, umiejętność klasyfikowania, umiejętności arytmetyczne. Dzieci będą także rozwijać motorykę dużą i małą, usprawniać percepcję wzrokową i słuchową, ćwiczyć pamięć, uwagę i koncentrację oraz hartować emocje.
Osoba prowadząca: Magdalena Kornacka (pedagog)
Informacje praktyczne:
Warsztaty odbywać się będą w poniedziałki w godz. 17:00-18:30; planowany termin rozpoczęcia zajęć po zebraniu grupy od 30-09-2024 (4 spotkania: 30 IX – 28 X), czas trwania zajęć 80–90 min. Forma pracy: minigrupa do 4 osób.
Uczestnicy kwalifikowani będą przez pedagoga prowadzącego zajęcia podczas konsultacji we wrześniu lub na podstawie wydanej opinii.
Zapisy w sekretariacie poradni. O zakwalifikowaniu na warsztaty poinformuje telefonicznie osoba prowadząca.
3. TUS - trening rozwijający kompetencje społeczno-emocjonalne dla uczniów klas II i III szkoły podstawowej LISTA ZAMKNIĘTA
Adresaci programu: Uczniowie klas II i III szkoły podstawowej, którzy doświadczają trudności w relacjach z rówieśnikami lub dorosłymi
Opis programu: Celem zajęć jest wsparcie dzieci w nabywaniu oraz rozwijaniu podstawowych kompetencji społecznych, niezbędnych w codziennym funkcjonowaniu. TUS to zajęcia rozwijające kompetencje społeczne takie jak rozpoznawanie i regulowanie emocji, nawiązywanie relacji, współpraca, komunikacja, w tym wyrażanie swoich potrzeb, odmawianie, radzenie sobie z porażką. Dzięki pracy w małej grupie dzieci będą mogły przećwiczyć i utrwalić umiejętności w bezpiecznym środowisku.
Osoby prowadzące: Katarzyna Nowak-Zawadzka (pedagog), Agnieszka Osińska-Jarmul (pedagog)
Informacje praktyczne:
Warsztaty odbywać się będą od 1 października 2024 r. do 20 stycznia 2025 r., w poniedziałki w godz. 16:15 - 17:30; czas trwania zajęć 75 min. Rekrutacja odbywa się poprzez sekretariat Poradni oraz kontakt mailowy: ka.nowak@eduwarszawa.pl
O zakwalifikowaniu na warsztaty telefonicznie poinformuje osoba prowadząca. LISTA ZAMKNIĘTA.
4. „Trening funkcji wzrokowych”
Adresaci programu: Uczniowie klas IV i V szkoły podstawowej ze stwierdzonymi trudnościami funkcji wzrokowych.
Opis programu: Celem treningu jest zapoznanie uczniów i ich rodziców z ćwiczeniami rozwijającymi funkcje analizatora wzrokowego oraz spostrzegawczość.
Osoba prowadząca: Sylwia Krzywik (pedagog)
Informacje praktyczne:
Czas i miejsce zajęć: jedno spotkanie w terminie 26.10.2024 r. (sobota) w godz. 9:00 - 10:30 w PPP 22,
Rekrutacja:
Zapisy w sekretariacie poradni. Spotkanie odbędzie się po zebraniu grupy 6 osób.
5. „Trening funkcji słuchowo-językowych”
Adresaci programu: Uczniowie klas IV i V szkoły podstawowej ze stwierdzonymi trudnościami funkcji słuchowych.
Opis programu: Celem treningu jest zapoznanie uczniów i ich rodziców z ćwiczeniami rozwijającymi funkcje percepcji słuchowej, słuchu fonematycznego.
Osoba prowadząca: Sylwia Krzywik (pedagog)
Informacje praktyczne:
Czas i miejsce zajęć: jedno spotkanie w terminie 26.10.2024 r. (sobota) w godz. 12:30 - 14:00 00 w PPP 22
Rekrutacja:
Zapisy w sekretariacie poradni. Spotkanie odbędzie się po zebraniu grupy 6 osób.
6. „Trening koncentracji i pamięci”
Adresaci programu: Uczniowie klas IV i V szkoły podstawowej ze stwierdzonymi trudnościami w koncentracji i pamięci.
Opis programu: Celem treningu jest zapoznanie uczniów i ich rodziców z ćwiczeniami usprawniającymi pamięć i koncentrację uwagi. Ćwiczenia mające na celu poprawę skupienia uwagi, pamięci, kojarzenia i selekcjonowania informacji, analizowania oraz logicznego myślenia.
Osoba prowadząca: Sylwia Krzywik (pedagog)
Informacje praktyczne:
Czas i miejsce zajęć: jedno spotkanie w terminie 26.10.2024 r. (sobota) w godz. 12:30 - 14:00 00 w PPP 22,
Rekrutacja:
Zapisy w sekretariacie poradni. Spotkanie odbędzie się po zebraniu grupy 6 osób.
7. "Lepiej słyszę, czytam, piszę, zapamiętuję i koncentruję się. Warsztaty z elementami terapii ręki"
Adresaci programu: Uczniowie klas III – IV ze stwierdzonym ryzykiem dysleksji lub dysleksją, nieharmonijnym rozwojem funkcji słuchowych i wzrokowych, osłabioną pamięcią, trudnościami w czytaniu i pisaniu.
Opis programu: Celem warsztatów jest usprawnianie percepcji słuchowej i wzrokowej, pamięci, koncentracji uwagi, umiejętności czytania i pisania. Podczas zajęć dzieci będą rozwijać funkcje słuchowo-językowe i wzrokowo-przestrzenne, umiejętności czytania i pisania. Będą także doskonalić koordynację wzrokowo-ruchową, sprawność całego ciała, dłoni i palców, kształtować prawidłowy chwyt pisarski oraz rozbudzać wiarę we własne siły i możliwości.
Osoba prowadząca: Magdalena Kornacka (pedagog)
Informacje praktyczne:
Warsztaty odbywać się będą we wtorki w godz. 17:00–18:30; planowany termin rozpoczęcia zajęć po zebraniu grupy 01-10-2024 (8 spotkań w okresie X/IX); czas trwania zajęć ok. 90 min.
Forma pracy: minigrupa do 4 osób. Uczestnicy kwalifikowani będą przez pedagoga prowadzącego zajęcia podczas konsultacji we wrześniu lub na podstawie wydanej opinii.
Zapisy w sekretariacie poradni.
O zakwalifikowaniu na warsztaty telefonicznie poinformuje osoba prowadząca.
8. Warsztaty wzmacniające odporność psychiczną ISKRA ODPORNOŚCI
Adresaci programu: Młodzież klas VII – VIII
Opis programu: Iskra odporności” (SPARK Resilience) jest programem rozwijającym umiejętności, które wzmacniają odporność psychiczną (przekształcanie pesymistycznych sposobów myślenia, korzystanie z zasobów i doświadczanie pozytywnych emocji, aktywność fizyczna i zaangażowanie społeczne, rozpoznawanie i wykorzystywanie osobistych mocnych stron, optymizm w tworzeniu perspektyw na przyszłość). W programie wykorzystywane będą: ćwiczenia uważności, ćwiczenie mięśni odporności, Proces ISKRA, który opiera się na technikach terapii poznawczo-behawioralnej.
Uczestnicy ćwiczą umiejętności: - kontroli poziomu swojego stresu w sposób, który motywuje do działania, ale nie odbiera energii, - radzenie sobie lepiej w trudnych sytuacjach, - podejmowanie aktywności i wyzwań.
Osoby prowadzące: Katarzyna Nowak-Zawadzka (pedagog), Joanna Sławacka (psycholog)
Informacje praktyczne: Warsztaty ruszają 4 października 2024, piątek godz. 15:15. Planowanych jest 12 spotkań, co tydzień w piątek; czas trwania zajęć 75 min. Zapisy poprzez kontakt mailowy: ka.nowak@eduwarszawa.pl do dnia 27 września 2024.