Nauczyciele
– Konsultacje w zakresie konstruowania indywidualnych programów dla wychowanków o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
– Konsultacje w zakresie opracowania planów wychowawczych dla dzieci.
– Konsultacje w rozwiązywaniu problemów przedszkolnych/szkolnych.
– Szkolenia rad pedagogicznych dostosowane do potrzeb określonej placówki.
– Indywidualna pomoc psychologiczna.
– Interwencja kryzysowa w trudnych sytuacjach w szkole.
– Pomoc wychowawcom, nauczycielom, specjalistom w organizacji i prowadzeniu zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu.
_________________________________________________________________________________
Konsultacje dla pedagogów, pedagogów specjalnych, nauczycieli współorganizujących kształcenie (wspomagających)
Krótki opis: Konsultacje mają na celu wsparcie w zakresie prowadzenia rozmów z rodzicami, pogłębienie rozumienia sytuacji ucznia w kontekście jego niepełnosprawności, przejawianych trudności, systemu rodzinnego. Ich celem może być wypracowanie skutecznych strategii w pracy z uczniem posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, z uczniem przejawiającym zachowania trudne, wsparcie w tworzeniu dokumentacji oraz w codziennej pracy w klasie.
Osoba prowadząca: Katarzyna Nowak Zawadzka (pedagog)
Informacje praktyczne: konsultacja na terenie poradni lub online, telefonicznie po wcześniejszym zapisaniu (środy 8-11 lub piątki 8-10) lub poprzez kontakt mailowy k.nowak-zawadzka@ppp22.waw.pl
_________________________________________________________________________________
Seminarium: „Jak nie dać się wypalić zawodowo?” /UWAGA – oferta czasowo zawieszona/
Krótki opis: Warsztaty na temat przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu wśród nauczycieli.
Osoba prowadząca: Hanna Posudziejewska (psycholog)
Informacje praktyczne: Minimalna liczba osób – 6, planowany termin październik/listopad 2022 r., godziny 8:00–12:00
Zapisy w Sekretariacie Poradni.
_________________________________________________________________________________
Seminarium: „Trudności w edukacji matematycznej a gotowość dziecka do uczenia się matematyki”
Krótki opis: Seminarium ma na celu poruszenie tematyki edukacji matematycznej w kontekście dojrzałości dzieci do uczenia się matematyki i rozwoju rozumowania operacyjnego.
Adresaci: Nauczyciele klas edukacji wczesnoszkolnej i nauczyciele wspomagający w klasach 1-3 rozpoczynający pracę lub z krótkim stażem zawodowym.
Osoba prowadząca: Magdalena Kornacka (pedagog)
Informacje praktyczne: planowany termin listopad 2022 r., poniedziałek w godzinach wczesnopopołudniowych (pomiędzy 12–14, do ustalenia z osobami zainteresowanymi).
Zapisy w Sekretariacie Poradni.