Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Rodzice

„Warsztaty umiejętności wychowawczych”

Program skierowany jest do grupy rodziców, liczącej maksymalnie 12 osób, którzy zgłaszają trudności w relacjach ze swoimi dziećmi. Opiera się on na założeniach Thomasa Gordona, Wychowanie bez porażek oraz koncepcji Adele Faber i Elaine Mazlish.
Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać żeby dzieci do nas mówiły.
Zajęcia zakładają psychoedukację rodziców w zakresie teoretycznych i praktycznych umiejętności wychowawczych, adekwatnie do zgłaszanych potrzeb. W trakcie każdego spotkania rodzice, tu i teraz, będą doświadczać i trenować prawidłowe komunikaty werbalne, uważność na potrzeby drugiej osoby, aktywne słuchanie i asertywne wyrażanie własnego zdania oraz rozpoznawanie i nazywanie własnych emocji.
Wyżej wymienione umiejętności mają na celu ułatwienie grupie wykorzystania poznanych metod i technik wychowawczych prezentowanych w trakcie zajęć.

Program warsztatów:

  1. spotkanie - Poznanie się.
  2. spotkanie - Granice.
  3. spotkanie - Uczucia.
  4. spotkanie - Uczucia część 2.
  5. spotkanie - Zachęcanie dziecka do współpracy.
  6. spotkanie - Konsekwencje niewłaściwych zachowań.
  7. spotkanie - Rozwiązywanie trudności i konfliktów.
  8. spotkanie - Zachęcanie do samodzielności.
  9. spotkanie - Role dziecka w systemie rodzinnym.
  10. spotkanie - Motywowanie dziecka do działania.

Miejsce i czas treningów: Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 22, przy ul. Malowniczej 31 w Warszawie, piątki w godz. 17.00.-19.00. Spotkania od II semestru roku szkolnego 2021/2022.
Osoby prowadzące warsztaty: psycholog Justyna Wiktoruk, psycholog Natalia Jamińska

_______________________________________________________________________________

II Część Treningu umiejętności wychowawczych – Szkoła dla rodziców

Szkolenie skierowane do rodziców, którzy brali udział w I części – Trening umiejętności wychowawczych.
Spotkania w II semestrze roku szkolnego 2021/2022;
Termin spotkań do ustalenia po zebraniu grupy; godziny wieczorne
Prowadząca: Ewa Bystrzyńska (psycholog)

_______________________________________________________________________________

Terapia rodzin

Terapia rodzin jest procesem leczenia, w sytuacji, gdy dziecko w rodzinie ma problemy emocjonalne, społeczne, psychiczne znacznie utrudniające bądź uniemożliwiające prawidłowe funkcjonowanie. Psychoterapia indywidualna jako forma leczenia dziecka jest niewystarczająca, ponieważ ,,niezmienne” funkcjonowanie rodziny, jeśli chodzi o komunikację, podział ról, strukturę, powoduje, że pomoc indywidualna staje się nieefektywna bądź krótkotrwała. Spotkanie terapeuty rodzinnego polega na  dialogu  z całą rodziną i ma na celu zrozumienie mechanizmów ważnych dla powstania i podtrzymania objawu u dziecka oraz poszukania sposobów korekty niewłaściwych przekonań, postaw, komunikacji w rodzinie. Często problemy związane z funkcjonowaniem dziecka w rodzinie, przedszkolu, najbliższym środowisku, powodują bardzo silne, trudne emocje, które uniemożliwiają konstruktywne interakcje w rodzinie i blokują możliwość zmiany, osoba z zewnątrz (terapeuta rodzinny) jest bezpiecznym kanalizatorem zmian, pozwalającym rodzinie własnymi siłami znaleźć najlepsze rozwiązanie w trudnej sytuacji.

Do takiej formy pomocy zapraszane są rodziny, w których występują kłopoty wychowawcze, odmienne style wychowawcze, sytuacja okołorozwodowa, problemy wynikające ze złej adaptacji w nowej fazie rozwoju, problemy emocjonalne jednego z członków rodziny: wycofanie społeczne, zaburzenia zachowania, objawy psychosomatyczne, zaburzenia nerwicowe, agresja, bądź autoagresja, zaburzenia odżywiania.

Sesje rodzinne odbywają się systematycznie co 2 tygodnie (około 10-12 spotkań) poniedziałki i czwartki w godzinach popołudniowych.

Kwalifikują terapeuci prowadzący: Ewa Bystrzyńska, Lidia Pawelec

_______________________________________________________________________________

Seminarium dla Rodziców „Ryzyko dysleksji i co dalej? Jak Rodzic może pomóc swojemu dziecku?”

Adresaci: Rodzice dzieci z klas młodszych, u których stwierdzono ryzyko dysleksji oraz dzieci mających trudności w nabywaniu umiejętności czytania i pisania
Krótki opis: Seminarium ma na celu przekazanie wiedzy i wsparcie rodziców dzieci, które mają trudności z nauką czytania i pisania, pokazanie, w jaki sposób Rodzice mogą pracować i bawić się z dzieckiem, na co zwrócić uwagę, jak rozwijać funkcje ważne dla procesu czytania i pisania.
Informacje praktyczne: seminarium odbędzie się w styczniu 2022 r. w godzinach popołudniowych.
Prowadzący: mgr Magdalena Kornacka – pedagog
Zapisy w sekretariacie poradni.

_______________________________________________________________________________

Seminarium dla rodziców pt.: "Jak pomóc dziecku pokochać siebie i innych - o rozwoju emocjonalnym małego dziecka"

Termin: 14 stycznia 2022 r., piątek godzina 17.00
Prowadząca: mgr Elżbieta Pytlak- psycholog
Zapisy w sekretariacie poradni.